АФИША СОБЫТИЙ


Расписание паб-клуба Граффити





прихожие под заказ




Зміцер Вайцюшкевіч – інтэрнэт-прэм’ера альбома "Ваячак"



21 лістапада адбылася інтэрнэт-прэм’ера новага альбома Змітра Вайцюшкевіча і WZ-Orkiestra "Ваячак". Гэта 12 песень на вершы польскага паэта Рафала Ваячка (1945-1971) – алкаголіка, правакатара, скандаліста.

Нягледзячы на супярэчлівасць персоны паэта, які скончыў жыццё самагубствам ва ўзросце 25 год, ён пакінуў тэксты выключнай экспрэсіўнасці і сугестыўнасці. Аб’ядноўваючы пранізлівую чысціню бачання з сапраўды экспрэсіянісцкім зачараваннем брыдотаю і смерцю, ён дэманстраваў працэс распаду асобы і няўменне прыстасоўвацца да нормаў свету. Віртуознасць гэтых вершаў, іх абсалютна самастойны тон, мноства літаратурных алюзій правакуюць да новых прачытанняў.

– Калі я пачаў чытаць яго вершы, Ваячак зачапіў адразу. Але хутчэй інтуітыўна, бо спачатку было вельмі цяжка, вельмі незразумела, – распавядае Вайцюшкевіч. – Гэта складаная паэзія, у якой мала святла. Гэта свет маладога чалавека, які ўвесь час думае пра смерць. Не таму, што гэта самамэта, а таму, што ён, як паэт, успрымае ўсё нашмат вастрэй за нас.

Альбом атрымаўся нелінейным, неаднастайным і можа нават неадназначным, як сам Ваячак: у ім спалучаюцца "псіхадэлічныя" кампазіцыі рознага кшталту з фірмовымі рамантычнымі баладамі Вайцюшкевіча. Альтэрнатыўнага смаку песням дадала электрагітара вядомага рок-музыкі Сяргея Канановіча (Hasta La Fillsta). Дарэчы, гэта ўжо не першы альбом Вайцюшкевіча на вершы паэта, які скончыў жыццё самагубствам.

– Неяк так атрымалася, што ў выпадку з краінамі-суседзямі я ненаўмысна абраў паэтаў-самагубцаў – Маякоўскага і Ваячка. Зразумела, што з іх боку гэта былі акты адчаю – у кожнага па сваіх прычынах. Але мне здаецца, што місія кожнага чалавека ўсё ж у тым, каб пераадолець сябе і абставіны, і праз розныя прыклады, якіх хапае, праз веру ўсё ж зразумець, што трэба ісці наперад у гэтым свеце, а не па-за ім, – лічыць Зміцер.

Альбом выкладзены для бясплатнай спамоўкі на афіцыйным сайце. Набыць калекцыйны CD "Ваячак" з аўтографам Змітра Вайцюшкевіча можна ў інтэрнэт-краме prastora.by.


Garbage



Группа Garbage по состоянию на 2012 год – очень удобный объект для скепсиса: любой камбэк, каждое более-менее спонтанное хэллоу из счастливых 90-х насколько ценно само по себе, настолько и повод для иронии и известных спекуляций. Неожиданно неплохой альбом «Not Your Kind of People» – первый полноценный у Garbage за долгих семь лет – правда, выступает в роли серьезной оговорки: по меньшей мере, он служит хорошим подспорьем в гастролях, почти исключая при этом неприятное слово «чес!» и к тому же ведет разъяснительную работу с неофитством, рассказывая о том, что скрученная ватрушкой буква «g» на его обложке (как и на бас-барабане Бутча Вига) – это, в общем, не только ассоциации с поисковиком Google.

Про второй альбом «Version 2» Garbage как-то ляпнули, что он «тяжелее Nine Inch Nails, грувовей, чем хип-хоп и что в нем больше гитар, чем у My Bloody Valentine», так вот если спроецировать эту же глупость на «Not Your Kind of People» то, по правде говоря, она кажется не такой уж чудовищной, иными словами - с возвращением. Конечно, материал «Not Your Kind of People» сложно назвать большим откровением: Garbage оглядываются не по сторонам, а скорее назад, в который раз открывают Америку, впрочем ими же в 1995 году и открытую, когда коллектив с одноименным дебютником предложил неплохую альтернативу альтернативному року.

Сейчас Garbage пытаются вникнуть в новое время (новый альбом вышел на собственном независимом лейбле Stunvolume Records) и красиво встретить подступающую старость: Бутч Виг благородно сносит задаваемые едва ли не в каждом интервью вопросы об альбоме «Nevermind», который он в свое время спродюсировал, Стив Маркер и Дюк Эриксон со смесью самоиронии и чувства собственной значимости принимают на сцене важные гитарные позы, ну а Ширли Менсон с легкостью оставляет в дураках возраст, предпочитая выглядеть существенно моложе сорока шести лет. Именно эта серьезно напомаженная и растушеванная шотландка, уже много лет с большим достоинством исполняющая роль пост-гранжевой Энни Леннокс, служила главным мотором на минском концерте Garbage, который с полупустыми трибунами, таким же танцполом и уродливым сидячим партером, зачем-то устроенным организаторами прямо перед сценой, имел все шансы стать самым провальным мероприятием сезона. По счастью не случилось: между песнями вокалистка Garbage много говорила, при этом даже идиотские фразы из набора аниматоров умудряясь превращать в крайне приятные варианты, валялась по полу не хуже препубертатной истерички и пару раз заразительно смеялась в микрофон зычным контральто.



Фото: Linda & Stefanos, 1 ноября



Смотреть (30 фото)


Фотограф: Алексей Варган


«Тузін.Немаўля»: беларуская кінакласіка ажывае!



Інтэрнэт-партал Tuzin.fm прадстаўляе праект «Тузін.Немаўля». Сучасныя беларускія выканаўцы выступяць у якасці тапёраў і агучаць першыя беларускія нямыя кінастужкі, знятыя ў 20-х гадах мінулага стагоддзя. Беларуская прэм’ера праекту адбудзецца 22, 24 і 25 лістапада.

«Тузін.Немаўля» – праект, па задуме якога беларускія выканаўцы ствараюць саўндтрэк да першых беларускіх нямых фільмаў і прадстаўляюць яго ўжывую на сцэне ў фармаце кінаканцэрта. «Нам здаецца, што найбольш яскрава перадае ідэю слова «немаўля», дзе абыгрываецца і малы век тагачаснага беларускага кінематографа і тая асаблівасць, што стужкі былі па першым часе нямыя, а апошнія дзве літары да ўсяго намякаюць на музычны складнік праекту», - кажа кіраўнік праекту Сяргей Будкін.

Міжнародная прэм’ера «Тузін.Немаўля» адбылася ў кастрычніку ў Падляшскай оперы ў Беластоку, а цяпер пройдзе ў клубным фармаце ў Мінску.

22 лістапада у Loft café пройдзе адразу два кінаканцэрты. Сяргей Пукст прадставіць сваё музычнае бачанне фільма «Кастусь Каліноўскі» (1927), а гурт Re1ikt агучыць гісторычную эпапею пра падзеі 1919-1920 гг. «У агні народжаная» (1929). 25 лістапада будзе паказана стужка «Прастытутка» (1926), якую ўжывую агучыць гурт з Беластоку Ilo&friends. Беларускамоўная каманда з Польшчы ўпершыню выступіць у Беларусі. Акрамя таго, 24 лістапада Ілона Карпюк з сябрамі дае экслюзіўны канцэрт у клубе “Графіці” з нагоды адкрыцця выставы плакатаў беларускага нямога кіно.

Перад удзельнікамі праекту стаяла няпростая задача, бо з дапамогай музыкі яны меліся па-свойму пераасэнсаваць змест фільмаў і паглядзець на іх з пазіцыі чалавека нашага часу. «Нам часта казалі пра тое, што мы мусім саўндтрэкі пісаць, бо ствараем вельмі атмасферную музыку, - кажа лідар гурта Re1ikt Аляксандр Дзямідзенка. – Так выйшла, што давялося пайсці нават далей за гэта, бо агучванне фільма вымагала вельмі творчага падыходу, пашыранага погляду на музыку і выкананне. Мы зрабілі сур’ёзную карпатлівую працу і засталіся вельмі задаволеныя тым, што атрымалася».


Nickelback: сдачи не надо



К группе Nickelback при желании (а оно, конечно, возникает) можно легко предъявить с дюжину различных претензий. Несколько лет назад свой счет коллективу выставил и музыкальный журнал The Word назвав их худшей группой в мире – Nickelback набрали 20 процентов голосов и уверенно заняли первое место. Журнал прекратил свое существование аккурат в этом году, а вот Nickelback продолжают играть и делать вид, что все хорошо.

У них и правда все неплохо: пять номинаций на Грэмми, 30 миллионов проданных дисков (последний альбом «Here And Now» разошелся в поразительном для наших времен количестве 1 100 000 экземпляров), ПМЖ в мировых чартах и так далее, и так далее. В целом, подробности того, к чему канадская группа пришла за 17 лет существования исчерпывающе описаны в их же песне «Rockstar» - есть слабая надежда, что все-таки самоироничной.

Nickelback хотят нравиться всем и каждому, их музыка – это скрижаль компромиссов и общих мест популярной западной музыки: они играют разнообразнее, агрессивнее и злее не более, чем способна выдержать условная заокеанская домохозяйка, у которой нет времени и знаний слушать что-то кроме самых популярных радиостанций. Этот среднетемпературный хард-рок работает исключительно на могучий и пустой миф о музыкальной Америке: где-то рядом пасутся столь же архетипические (и столь же безыдейные) Daughtry и 3 Doors Down, например. Nickelback и выглядят соответствующим образом: строгий, исполненный преимущественно черных цветов аутфит и четыре лица без особых примет (вокалист Чад Крюгер, правда, похож немного на Путина и чуть больше - на усохшего Джеймса Хетфилда, но только с подключением некоторой доли фантазии) – даже на этом уровне коллектив умудряется достигнуть среднего арифметического.



Nickelback почему-то принято называть пост-гранжем, хотя даже по сравнению с какими-нибудь Bush, канадцы выглядят слишком лощеным случаем. Правда, когда Крюгер начинает играть в плохого полицейского, дергая сусальные струны на гитаре немного резче обычного и добавляя в лексикон прилагательное «fucking», группа становится похожа уже на некий отутюженный вариант Metallica, у которых никогда не было длинных волос и первых четырех альбомов.

Самое ужасное в этой ситуации то, что фирменная никельбэковская предсказуемость при умножении на саму себя и на сто тонн музыкального и светового оборудования (этой цифрой бравировали перед минским концертом наиболее тщательно) превращается в межгалактическое рок-шоу, до которого долетают разве что группы калибра U2 и та же Metallica. Тут происходит подмена понятий, сделка с дьяволом и со зрителем: да у нас приторнейшие песни, да мы плоско поем про любовь и вообще, да мы делаем все, чтобы уже давно мертвый рок умер повторно, но, не смотря на это и благодаря этому, на наших шоу есть свет способный ослепить слепого, плазменные экраны заканчивающиеся где-то под потолком и не меньше десятка активных камер одинаково живописно выхватывающих и деку гитары, и симпатичных малолеток с первых рядов.



Deep Purple падарылі The Toobes бас-гітару



І сказалі, што пасля канцэрту ў Кіеве пагавораць пра сумесны тур.

28 кастрычніка беларускія рокеры The Toobes выступілі на разагрэве ў легендарных Deep Purple. Канцэрт адбыўся ў СК "Алімпійскі" у Маскве. На ім прысутнічала 30 тысяч гледачоў. Па словах "Тубсаў", у прыватнай гутарцы Deep Purple узгадалі свае маладыя гады і сказалі, што некалі "былі такімі ж маладымі і таксама "валілі" рок без аглядкі". Славутыя музыкі падарылі беларускаму гурту бас-гітару - так зваеую "сігнатурную мадэль басіста". А потым заінтрыгавалі: "Адыграем у Кіеве і, магчыма, возьмем вас у тур".

1 лістапада Deep Purple і The Toobes адыграюць сумесны канцэрт у кіеўскім Палацы Спорту. Пасля шоў беларускія музыкі выступяць и на афтэ-паці.



Аўтар: Маша Калеснікава, Еўрапейскае радыё для Беларусі
Фота прадстаўленае гуртом The Toobes


Фото: Noize MC, 26 октября



Смотреть (30 фото)


Фотограф: Алексей Варган



афиша фотографии статьи видео аудио группы новости ссылки о проекте форум магазин